Djivan Gasparyan (Ermeni: Ջիվան Գասպարյան; 12 Ekim, 1928; Solag), Ermeni balaban virtüözü.

Küçük yaşta evin geçimine katkıda bulunmak için çalışmalara başladı, fakat aklı hep balabandaydı. Gasparyan ilk yıllarını şöyle anlatır: "Sessiz filmler yerel müzik eşliğinde gösterilirdi. Balabanı ilk kez sinemada dinledim. Bir yandan da ailemin geçimine yardımcı olmak zorundaydım. Topladığım şişeleri satarak ilk balabanımı aldım. Altı yaşındaydım, çalmayı kendim öğrendim. Çocuk grubundan sonra Gomidas Konservatuarına girdim. Master ve pedagoji eğitiminden sonra konservatuarda eğitim görevlisi oldum."

Civan Gasparyan 1946'dan 1982'ye kadar Tatul Altunyan Halk Müziği ve Oyunları Topluluğunda solist olarak yer aldı. Yapımcı-müzisyen Brian Eno 1989'da Moskova'da Melodia plak şirketinin stüdyolarında Sovyet halklarının müziklerini incelerken; Civan Gasparyan'ın müziği ile karşılaştı. Çok etkilenen Eno, Gasparyan'ı Londra'ya davet etti. Gasparyan'ın yurtdışında yayımlanan ilk albümü "I will not be sad in this world" bu dönemde kaydedildi. Gasparyan bu albümden sonra dünyanın en ünlü senfonik orkestralarıyla ve Peter Gabriel, Lionel Richie, Michael Brook, Erkan Oğur gibi tanınmış müzisyenlerle çalıştı. Avrupa ve Amerika'da pek çok albümü yayımlandı. Ronin, Gladyatör gibi pek çok filmde müzikleriyle yer aldı.

1990 - Djivan Gasparyan - I Will Not Be Sad In This World
1993 - Djivan Gasparyan - Moon Shines at Nigh
1994 - Djivan Gasparyan - Armenian Romances
1994 - Djivan Gasparyan - Romantic Songs
1994 - Djivan Gasparyan - Ask Me No Questions
1995 - Djivan Gasparyan and Friends - The Art of Armenian Duduk
1996 - Djivan Gasparyan - Apricots From Ede
1996 - Djivan Gasparyan - Doudouk
1998 - Djivan Gasparyan and Armen Chakmakian - Ceremonie
1998 - Djivan Gasparyan and Michael Brook - Black Rock
1998 - Djivan Gasparyan - From the Soil
1998 - Djivan Gasparyan - Nazeli
1998 - Djivan Gasparyan - Salute
1998 - Djivan Gasparyan - Sound Of Duduk
1999 - Djivan Gasparyan - Heavenly Duduk
2000 - Djivan Gasparyan and Ensemble - Armenian Fantasies aka Magical music from mount Ararat
2001 - Djivan Gasparyan and Amir Perelman - Serenity
2001 - Djivan Gasparyan and Erkan Ogur - Fuad
2001 - Djivan Gasparyan - Nazani
2002 - Djivan Gasparyan - In My World, I Have No Pain
2003 - Djivan Gasparyan - Armenian duduk
2003 - Djivan Gasparyan - Freski OST
2004 - Djivan Gasparyan - Armenian Duduk
2004 - Djivan Gasparyan - "Ararat" presentation
2005 - Djivan Gasparyan and Hossein Alizadeh - Endless Vision
2006 - Djivan Gasparyan - Hin U Nor Husher
2008 - Djivan Gasparyan - The Soul of Armenia
2008 - Djivan Gasparyan - The World of the Duduk
2008 - Djivan Gasparyan and Michael Brook - Penumbra

Linkler: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8